dinsdag 11 augustus 2015

Lossen de bruine hennen het zelf op?


Nadine:

 Ik lag vandaag net een zandbad te nemen toen Vera en Vita naar mij toe kwamen
de 3 bruinen nemen een zandbad om te overleggen
met een vraag.
Ze zagen er allebei een beetje bezorgd uit, dus ik werd al bang dat er iets ernstigs aan de hand was. Ik vroeg hen meteen of dat zo was en toen zei Vita: "Nou, iets ergs, dat weten wij juist niet, maar vreemd is het wel."
"En omdat jij ook bruin bent, komen wij naar jou toe," zei Vera.
Vera en Vita zijn ongerust
Nu werd ik echt nieuwsgierig. Wat zou er aan de hand zijn?
Iets dat de bruine hennen aanging, dat was duidelijk.
Het zou toch geen bijzondere ziekte zijn? Ik keek even naar mijn veren, maar die zagen er normaal uit, mooi bruin met spikkeltjes, net als altijd.
En Vera en Vita zagen er ook niet raar uit, alleen een beetje onrustig, zoals ze daar met hun tweeën stonden tegenover mij. "Zeg het maar," zei ik, "ik zal kijken of ik jullie vraag kan beantwoorden."
En toen kwam het hoge woord eruit.
Vita: "Wij hebben iets heel geks
Nadine luistert
meegemaakt, en nu willen wij graag weten of jij dat ook wel eens hebt gehad."
Nu werd ik helemaal benieuwd naar hun vraag.
"Wat is er dan gebeurd?" vroeg ik. "Nou," zei Vera, "wij, ehh, wij hebben allebei een raar ei gelegd en nu willen wij graag weten of jij ook wel eens een afwijkend ei in je nest hebt gevonden." "Hoe bedoelen jullie, in welk opzicht was het dan een raar ei?" vroeg ik.
"Het was SPIERWIT!" zeiden ze allebei tegelijk.
"Hè, een spierwit ei?
En jullie weten zeker dat het een ei van jullie was? En niet van Yvonne of Yvette? Die leggen namelijk net zulke grote eieren als jullie, maar dan spierwit."
Toen keken ze elkaar aan en ze zeiden dat ze allebei een ei hadden gelegd zonder daarna achter zich naar het resultaat te kijken.
bruin ei
wit ei
Dat hadden ze later pas gedaan.
"En hebben jullie niet toevallig Yvonne of Yvette zien weglopen toen jullie gingen kijken?" vroeg ik.
"Nee, wel één van de Geertruien," zei Vita nadenkend.
"Hé, ik ook al," zei Vera.
"Hier klopt iets niet," zei ik.
"Als één van de Geertruien erbij betrokken is, gaat er bij mij een lampje branden."
Ik heb de beide bruine dames gerustgesteld en ik ben op Yvonne en Yvette afgestapt.
Wat zij op mijn vragen te antwoorden hadden hoort u morgen.

2 opmerkingen:

  1. Zijn die 2 Geertrui dames wel helemaal normaal? Ze zien er ook al zo raar uit met die gekke veren.

    BeantwoordenVerwijderen