donderdag 20 augustus 2015

Vakantietijd


Nadine:
Volgens Ma Tok hebben er nog niet veel mensen gereageerd op de vraag van Wiske.

Wiske
De vraag op wie zij nu het meeste lijkt, bedoel ik.
Het arme kind is helemaal teleurgesteld.
Zij denkt nu dat zij niet belangrijk is voor de familie Tok en al helemaal niet voor de lezers.
Ik heb haar verteld dat het in de mensenwereld vakantie is en dat er dan veel lezers weg gaan van hun huis, om ergens anders een poosje tot rust te komen.
Daar begreep zij helemaal niets van. "Hoe kun je nu tot rust komen in een vreemde omgeving waar je niemand kent? En waar alles anders is dan in je eigen huis en tuin?" vroeg zij verbaasd. Eerlijk gezegd begrijp ik dat ook niet, maar het schijnt dat mensen dat nodig hebben.
lekker bij elkaar thuis in de Tok-tuin
Gelukkig denken Pa en Ma Tok daar anders over, zij zijn zo goed als altijd thuis in hun eigen huis. Een heel enkele keer komt er eens iemand anders ons eten en vers water geven, dat is een mevrouw die wij nu ook wel kennen. Dus dat is dan toch niet zo vreemd. En die mevrouw zorgt ook goed voor ons, zij weet precies wat wij graag willen en dat doet zij dan ook voor ons.
De lezers zijn, als zij op vakantie zijn, met andere dingen bezig dan met het lezen van onze avonturen.
Nu hoop ik maar dat zij, als ze weer thuisgekomen zijn, alle verhalen die zij hebben gemist
Wiske kijkt reikhalzend uit naar reacties op haar vraag
alsnog gaan lezen. En dat zij dan toch nog gaan reageren op de vraag van Wiske, zodat zij weer vrolijk wordt.
Gelukkig is zij niet iemand om bij de pakken te gaan neerzitten.
Ik zag haar vanochtend al weer lekker met haar broedmoeder Maria staan kletsen en lachen.
Ze wordt al een heel kipje, als je haar zo ziet staan.
Het is wel een beetje eenzaam voor haar geweest na het vertrek van haar broertjes en zusje, ze bleef toen als enig kuiken over tussen allemaal volwassen hennen, maar ze slaat zich er prima doorheen.
Ze is nu vier en een halve maand oud, nog even en ze gaat haar eerste eitje leggen. Maria heeft beloofd dat zij die heuglijke gebeurtenis met ons zal delen, dan kunnen wij het op gepaste wijze vieren met ons allen. Want dat hoort zo, als een kuiken een hen is geworden is het feest.

2 opmerkingen:

  1. Je lijkt op allebei maar het meest op jezelf, uniek dus en je bent heel bijzonder dus:).
    Ik zie van mijn eigen kinderen ook niet op wie ze lijken, dat laat oordeel laat ik maar aan anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Wiske, je ziet er heel mooi en speciaal uit. Ik ben het met mevrouw Truus eens: je lijkt helemaal op jezelf. En dat is goed genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen