woensdag 12 augustus 2015

Of moet de baas eraan te pas komen?


Nadine:
Gisteren vertelde ik u over Vera en Vita, die met hun probleem bij mij kwamen om raad.

Nadine ontmoet Laza
Ik ging dus naar Yvonne en Yvette toe om hen om opheldering te vragen.
Dat leek mij een beter idee dan de Geertruien aan hun vleugel te trekken. Die houden toch iedereen voor de gek.
Zij zijn veel te ad rem om mij een eerlijk antwoord te geven op mijn vraag.
Tot mijn vreugde kwam ik onderweg Laza Rus tegen.
Ik besloot hem te vragen om samen met mij naar de beide grote witte dames te gaan, omdat er een probleempje was, waar zij misschien mee te maken zouden kunnen hebben.
"Weet je zeker dat je niet in de war bent met die andere twee witten, de Geertruien?" bromde Laza.
Ik antwoordde dat die er vast
Yvonne en Yvette
ook wel mee te maken zouden hebben, maar dat ik het makkelijker vond om iets aan Yvonne en Yvette te vragen dan aan de Geertruitjes.
"Weet je wat," zei Laza, "ik roep iedereen in de Tok-tuin bij elkaar en dan zullen we dat zaakje eens oplossen!"
Dat leek mij een goed plan en eigenlijk was ik stiekem blij dat Laza deze taak van mij overnam. Ik had het namelijk best een beetje spannend gevonden om tegen die grote hennen op te moeten boksen.
Yvonne en Yvette zijn erg groot
Geertrui en Geertrui
en de Geertruien zijn ook groter dan ik ben, ik ben maar een klein chabootje.
Laza is natuurlijk ook wel een chabo, maar hij is de baas, dat maakt het heel anders voor hem dan voor mij om zoiets op te lossen. Hij is het gewend om hennen tot de orde te roepen en hen op hun kop te geven als dat nodig is.
Zo liep alles voor mij voorlopig goed af, ik kon naar Vera en Vita gaan om hen te vertellen dat het allemaal goed zou komen, dat ik het in de vleugels van de baas had gegeven.
En nu maar hopen dat mijn donkerbruine vermoedens juist zou zijn.

2 opmerkingen:

  1. Nou, ik ben benieuwd of de Geertruien de waarheid vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien een beetje buiten de actuele situatie, maar wij willen graag vermelden dat alle eieren van de Tok-familie bijzonder smakelijk zijn, wit of bruin, groot of klein, dat maakt niet uit.
    Sterker nog: wij kopen liefst geen eieren meer bij de buurtsuper omdat die altijd teleurstellen qua smaak.Het is maar dat u allen dat weet...

    BeantwoordenVerwijderen