zaterdag 28 maart 2015

Odette vraagt om uw reactie


Odette:
Ik heb nog niet veel berichten van lezers gekregen over hun gevoelens voor mannen in de lente en de zomer. Of die duidelijker zijn dan in de herfst en de winter, bedoel ik.
Niet veel berichten, zei ik, maar eigenlijk moet ik zeggen: helemaal geen berichten.
De enigen, die gereageerd hebben, zijn Vera en Vita. En die hebben nog zo weinig ervaring op dit gebied dat hun reactie niet veel zoden aan de dijk zet. Dat neem ik hen niet kwalijk, zij kunnen daar niets aan doen. Maar waar blijft u nu met uw reacties?
Ik had toch minstens een paar liefdesgeschiedenissen verwacht.
Wat een teleurstelling!
Maar u kunt het nog goedmaken, u mag nog steeds reageren.

Caja claimt Iwan
 Ik heb wel gehoord dat Iwan, de grote rooie kater, die in het huis woont, favoriet is bij de daar wonende poezen. En dat schijnt nogal eens rivaliteit op te roepen bij die poezen.
Cieniy
Vooral Caja, het kleine zwartje, wil Iwan voor zichzelf alleen hebben. Zij claimt hem op een manier, die Iwan soms vervelend vindt. Zij gaat dan zo dicht tegen hem aan liggen dat de arme rooie bijna geen adem meer kan halen. Of ze ligt half bovenop hem.
De andere poes die Iwan erg leuk vindt is Cieniy. Zij is later in het huis komen wonen, toen Caja en Iwan allang de woning deelden. Cieniy heeft een bijzondere manier van groeten. Als zij een kat tegenkomt geeft zij niet een voorzichtig kopje, nee, ze stoot haar kop keihard tegen de kop van de ander. De meeste katten schrikken hiervan, maar Iwan vindt dit erg lollig, zo lollig zelfs dat hij het van haar heeft overgenomen. Dus als Iwan en Cieniy elkaar tegenkomen lijkt het net alsof twee bokjes elkaar ontmoeten.
Caja is nogal jaloers op de bijzondere aandacht, die Iwan aan Cieniy geeft.
Zodra Iwan gaat liggen komt zij naar hem toe om zich tegen of op hem neer te vlijen.
Cieniy is minder jaloers aangelegd, zij vindt het gewoon fijn dat Iwan haar grote vriend is en verder gaat zij lekker haar gang.

de kippen in de tuin
Ja, dat komt ervan, als er niemand reageert op mijn vragen, dan moet ik wel overgaan op verhalen over de katten in het huis. Terwijl dit toch eigenlijk over kippen zou moeten gaan. U moet mij dit uitstapje maar niet kwalijk nemen, het is tenslotte mede uw eigen schuld, omdat u niet gereageerd hebt toen ik daarom vroeg.
Maar het kan nog, ik zou zeggen: Grijp uw kans en vertel uw persoonlijke verhaal over liefde in het voorjaar of de zomer; een vakantieliefde misschien?
U ziet het: mogelijkheden genoeg.
Ik wacht in spanning af.
Met uw verhalen kan ik mensen en kippen gaan vergelijken.
Dan kan ik weer eens filosofisch bezig zijn.

4 opmerkingen:

  1. Wij van het Katblad hebben totaal geen bezwaren tegen foto's en verhalen over de haarfabrieken die in het huis wonen, integendeel. Verder willen wij u laten weten dat mevrouw K. geen behoefte heeft om iets mede te delen over haar liefdesleven, wegens teleurstelling zeg maar, en omdat zij daar nog niet geheel overheen is. Bovendien denken wij dat Odette alleen maar opgestookt wordt door Ma Tok, die vooral zelf nieuwsgierig is naar sappige verhalen van anderen om samen met Pa Tok op een saaie avond op de bank te kunnen gniffelen. Daar werken wij niet aan mee.
    Wij adviseren Odette, als zij werkelijk geïnteresseerd is in het spel der hofmakerij, haar oogjes en oortjes goed open te houden en de dierenwereld om zich heen te bestuderen. Want appels zijn nou eenmaal geen peren en derhalve niet met elkaar te vergelijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is het, mevr. Katblad. Ben het deze keer volkomen met u eens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De liefde in mijn tuin uit zich dit voorjaar weer in gekwaak van bruine kikkers en gefluit van Padden, vooral 's nachts. Er is nog geen dril .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel voor uw reactie, Anoniem, het is het eerste echte antwoord op mijn vraag.
      Ik zou wel graag uw naam weten, maar als u echt anoniem wilt blijven zal ik niet verder vragen.

      Verwijderen