dinsdag 28 april 2015

Bijzondere namen


Laza Rus:
U hebt het vast al gehoord: ik ben weer vader geworden.
En nu mag ik weer namen geven aan de kleintjes.

Xara en Xandra
Gelukkig zijn het er dit keer maar twee, want Ma Tok heeft gezegd dat de namen met een "X" moeten beginnen.
Hoe komt ze erbij?
Ze volgt het alfabet, zegt ze, en nu is toevallig de "X" aan de beurt.
Goed, ik heb diep nagedacht en ik ben eruit.
Omdat de beide kleintjes behoorlijk op elkaar lijken heb ik besloten hen namen te geven, die ook een beetje op elkaar lijken.
De eerste noem ik Xandra en de tweede Xara.
Ik persoonlijk vind het prachtige namen. Ik heb ze ook al aan Pippa verteld en zij was het met mij eens. Ik heb Pippa laten bepalen wie Xandra is en wie Xara.



Xara
Xandra

Pippa vond de naam Xara het beste passen bij het kleintje met het meeste zwart op haar kopje, dus degene met de zware oog make-up heet vanaf nu Xara.
Op de foto lijkt het net alsof zij een beetje boos kijkt, maar dat komt waarschijnlijk omdat er zoveel zwart rondom haar ogen zit. Bij mensen zie je dat ook wel eens. Geen gezicht, vind ik persoonlijk, maar ieder zijn smaak.
En de kuikens kunnen er niets aan doen, die zijn gewoon zo uit hun ei gekropen.





Xandra kijkt erg vriendelijk, we zullen maar afwachten of zij dat ook werkelijk is. Eigenlijk kun je nog niets zeggen van de karakters van de kuikens, die komen pas tot uiting als ze opgroeien.
Dan zullen we weten of we er nette dames, zoals Desiree, hebben bij gekregen, of ondeugden, zoals de Geertruien.









Wiske en Wilhelmina


Om de grootte, of liever gezegd de "kleinte" van Xara en Xandra goed te kunnen zien laten we nog een foto zien van twee van de oudere kuikens, die vandaag achttien dagen oud zijn.
Zij lijken klein op de foto, maar dat komt omdat zij er met hun tweeën op staan, terwijl Xara en Xandra helemaal alleen een hele foto in beslag nemen.







We gaan maar niet gissen wie de biologische moeders van de twee nieuwe kuikens zijn. Het is in elk geval zeker dat dat chabo's zijn.
En de trotse vader ben ik, Laza Rus Tok.

4 opmerkingen:

  1. Buiten kijf dat jij de vader bent Laza! ;)
    En mooie namen voor de schatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie namen, Laza! En de twee XX lijken wel bijna een tweeling, zo van boven gezien tenminste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker leuke en mooie namen voor twee lieve en prachtige kuikentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en schattige kuikentjes weer zeg! Alhoewel Xara wel een beetje met de mascara is uitgeschoten zo te zien...

    BeantwoordenVerwijderen