zaterdag 4 april 2015

Verre neef en nichten



Pippa:
U weet inmiddels wel dat Ma Tok een zus heeft, die in Nieuw Zeeland woont, zus Hannah.
Wel, die zus Hannah heeft ook kinderen en twee van hen wonen in Australië, in Perth, om precies te zijn.
En op het ogenblik is Hannah met haar man bij deze kinderen op bezoek.
Nu denkt u waarschijnlijk: "O, Australië ligt vlakbij Nieuw Zeeland, dus ze zijn misschien een dagje naar die kinderen toe."
Maar vergis u niet. Van Nieuw Zeeland naar Perth in Australië is het negen uur vliegen. Ze zijn dus niet een dagje naar hun kinderen gegaan, maar meteen een hele maand.
Een echte vakantie. En in die vakantie gaan zij van alles in Australië bekijken.
Zo kwamen zij ook bij een Wildlife Park.

verre nicht van Geertrui
verre neef van Laza en verre nicht van Maria




















En daar ontmoetten zij familie van ons!
Ja, het is echt waar, ik kon het eerst ook niet geloven.
Op de foto links ziet u een verre nicht van de Geertruitjes en rechts is een neef van onze eigen Laza Rus te zien. En als u op de rechter foto links bovenaan kijkt kunt u ook nog een nichtje van Maria zien. Het "verre" bij "verre nicht" is in dit verband letterlijk bedoeld en het geldt ook voor de neef van Laza en de nicht van Maria.
Ik vond dit zo'n wonderlijk verhaal, dat ik het u meteen moest vertellen.
En gelukkig was er verder toch niet veel aan de hand in de tuin, dus Ma Tok vond het prima dat ik deze bijzonderheid aan u doorgaf.
Nu weten wij dus dat er aan de andere kant van de wereld dezelfde soort kippen wonen als aan deze kant. Zou het daar misschien een spiegel zijn van onze kant?
Dat zal ik straks eens aan Odette vragen, dan heeft zij weer iets om over te filosoferen.

Pippa weer broeds?
Odette ook broeds?

Odette is trouwens erg stil de laatste tijd, zij zal toch niet broeds aan het worden zijn?
En om helemaal eerlijk te zijn voel ik me ook weer een beetje ... eh... afwezig worden zo nu en dan. Zijn er nog mensen die binnenkort kuikentjes willen?
U zegt het maar, hoor, dan gaan wij met ons tweeën aan de slag voor u.

1 opmerking:

  1. Maar dan moet Ma Tok dus direct al aan het verbouwen van de schuur beginnen, anders zijn er geen broedplekken genoeg!

    VROLIJK PASEN IEDEREEN!

    BeantwoordenVerwijderen