vrijdag 3 april 2015

Lieve

Laza Rus:
Mijn dames zijn allemaal druk aan het kakelen over de broedeieren van Maria.
Ze zijn benieuwd naar wie de moeder is van het kuifhoen-ei, dat erbij ligt.
Ik weet het ook niet.
Wat ik wel weet is dat ik de vader ben van alle vier de bevruchte eitjes.
Want ik ben de enige haan hier in de tuin.
Dus dat is eenvoudig.
En ik moest erg lachen om de Geertruien, die zich zorgen maken over het eventuele bekend worden van hun omgang met mij. Ze zijn niet zo slim als ze zelf dachten. Anders hadden ze hun snavels wel gehouden totdat duidelijk was geworden wie de moeder van het gemengde kuiken is. Nu hebben ze zichzelf al verraden, terwijl het ei misschien helemaal niet van één van hen is.
Van mij zou niemand iets gehoord hebben over de Geertruitjes en hun bereidheid om getreden te worden door mij.

de drie soorten kuifhoenders, Desiree, Keetje en Geertrui
Dat soort dingen schreeuw je niet van de daken, vind ik. Zoiets blijft tussen de hen en de haan.
Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de uitkomst van het kuifhoen-ei. Op de foto hiernaast ziet u de mogelijke moeders bij elkaar, al staat er maar één Geertrui op. Maar dat maakt voor het resultaat niet uit, zij zijn toch precies hetzelfde.
Zij vinden de hen, die bij de mensen in de straat woont en die een dochter is van mij en één van de Geertruien erg lelijk. Dat vind ik wel erg kort door de bocht.

Lieve
Goed, de schoonheidsprijs zal zij nooit winnen, maar ze heeft wel een prachtige chabo-staart. En ik vind haar kleine hoog opstaande kuifje ook best grappig.
Ik heb aan Ma Tok gevraagd om de foto van haar eens extra groot te maken, dan kunt u haar goed bekijken.
Ik persoonlijk vind dat zij best een lief gezichtje heeft.
En is een lief gezicht niet belangrijker dan een knap smoeltje? Ik vind van wel. Ik stel dan ook voor om haar "Lieve" te noemen.
Als vader heb ik toch wel het recht om haar een naam te geven. En de Geertruien zijn toch niet in haar geïnteresseerd, laat staan dat zij bereid zijn om na te denken over een passende naam voor hun dochter.
Ik hoop dat de verzorgers van mijn dochter dit ook lezen en dat zij het eens zijn met haar naam.
Dan kunnen we haar voortaan zo noemen als we het over haar hebben.
En zij kunnen haar ook met die naam aanspreken.


Meer kan ik helaas niet voor haar doen, daarvoor woont zij net even te ver weg.
Maar ik vertrouw erop dat mijn zoon goed voor haar zal zorgen.
En dat zal wel in orde komen, hij heeft tenslotte mijn genen.

2 opmerkingen: