zondag 26 april 2015

Koningskuiken?


Nadine:
Vandaag of morgen komen de kleintjes van Pippa uit hun ei.

Pippa zit nog trouw te broeden
Pippa zit nog steeds braaf dag en nacht de eitjes warm te houden. Omdat de nachten best koud geweest zijn heeft zij het wel een beetje zwaar gehad.
Dat heb je als je zo vroeg in het jaar al gaat broeden. Maar Pippa heeft het er best voor over, zei ze, toen ik haar laatst vroeg of ze het nog kon volhouden.
Ma Tok heeft gisteren al gepiep gehoord in beide eitjes, dat betekent dat allebei de kuikens leven.
Nu moeten ze nog de hele weg van het uitkomen doormaken.
Hoe dat gaat heeft Maria al verteld toen haar kuikentjes net waren uitgekomen, dus dat ga ik
Wendelmoed kruipt uit haar schaal
niet nog een keer uitleggen.
Als u het vergeten bent kunt u nog even kijken bij "Maria's kinderen", haar verhaal van 11 april. Hiernaast nog een keer de foto van Wendelmoed, die toen nog geen naam had, toen ze uit haar eitje kroop. Zij was eerst bijna helemaal blond, met maar één zwart stipje op haar kopje, maar nu heeft ze een heleboel zwarte veertjes tussen haar witte zitten. Het staat erg grappig.
O, ik kan haast niet wachten tot de kleintjes van Pippa er ook zijn. Ik zou wel naast haar willen gaan zitten om te helpen broeden, misschien gaat alles dan een beetje sneller.

Nadine als koningskuiken
Desiree zegt dat dat onzin is en zij zal het wel weten, maar toch... Je weet maar nooit.
Maar ik kan er niet bijkomen, bij Pippa, zij zit veilig in haar broedhok opgesloten.
En ik denk dat dat maar goed is ook.
Stel je voor dat wij allemaal, nou ja, behalve de Geertruien dan natuurlijk, naast Pippa zouden gaan zitten om die twee eitjes warm te houden.
Dan zou Pippa het veel te heet krijgen.

Mevrouw Annemieke heeft iets helemaal geweldigs tegen Ma Tok gezegd en Ma Tok heeft dat weer aan mij verteld.
Zij zei dat het heel mooi zou zijn als er op koningsdag (of een dag eerder mag natuurlijk ook) een oranjebruin kuiken geboren zou worden, een koningskuiken.
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
Dank u wel voor deze wens, mevrouw Annemieke.
En nu maar hopen dat hij uitkomt.
Net als de eitjes.

1 opmerking: