donderdag 9 april 2015

De terugkeer

Vera:
U hebt het vast al gehoord, dat ik ziek was.
Ik had het ineens erg benauwd en ik moest telkens hoesten.
Dat was niet fijn, hoor, vooral die benauwdheid was best een beetje eng.
Gelukkig had Ma Tok het direct in de gaten. En toen heeft zij een dokter gebeld.
Maar dat weet u allemaal al, dat heeft Vita eergisteren verteld, geloof ik.

Vera in haar privé nachthok
Ik ben nu ook in het huis geweest, ik heb er van alles gezien en meegemaakt.
Zo heb ik in een hok gezeten, dat Ma Tok speciaal voor mij had gemaakt. Ik voelde mij wel een beetje belangrijk, dat ik daar mocht overnachten.
Ik moest wel een vies drankje slikken, daar was ik niet zo blij mee, maar ik kreeg een paar lekkere gedroogde meelwormpjes toe en dat maakte alles weer goed. Ik heb heerlijk geslapen en 's morgens voelde ik mij weer veel beter.
Toch moest ik van Ma Tok weer dat vieze drankje drinken, u begrijpt vast wel dat ik daar
de vriendinnen weer herenigd
helemaal geen zin in had en dat ik mij best wel heb verzet.
Toen het drankje op was zat er ook wat van op Ma Tok's witte trui, allemaal kleine gele vlekjes. Ondanks dat kreeg ik ook nu weer iets lekkers toe. Toen voelde ik mij wel een beetje schuldig.
En toen werd het allemaal heel fijn: ik mocht met Ma Tok mee naar beneden, twee trappen af. Beneden aangekomen ging Ma Tok met mij de tuin in en ze zette mij naast mijn vriendin Vita in het hok, bij het pas gevulde snoepbord.
Vita was erg blij om mij weer te zien en ik was nog blijer om weer bij haar te zijn. We hebben heerlijk gesnoept samen en                                                                                                 daarna kwam Laza Rus aan mij
Laza informeert naar Vera's gezondheid
vragen hoe het nu met mij was.
Toen voelde ik mij echt een soort diva, omdat de baas van de hele familie Tok speciaal naar mij toekwam om naar mijn gezondheid te informeren.
Ik kon hem gelukkig vertellen dat het veel beter met mij ging, dat ik zelfs een ei had gelegd in het hok boven in het huis.
Laza zei dat hij blij was dat ik weer in de tuin mocht lopen, hij had mij de vorige dag en ook 's nachts gemist. Hij ziet het liefst al zijn hennen gezellig bij elkaar door de tuin scharrelen en hij wil ze ook graag allemaal om zich heen hebben als hij op stok gaat.
Wat voelde ik mij toen goed!
Ik hoor er echt helemaal bij!

Ik heb het al eerder gezegd en ik herhaal het nog maar eens:
Laza Rus Tok is de beste haan van de hele wereld.

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je, Vera, dat je weer herenigd bent met de anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach die arme zieke Vera weer helemaal beter! Wat fijn!

    BeantwoordenVerwijderen