zaterdag 4 juli 2015

Bezoek


Maria:
Ma Tok is weer op bezoek geweest bij mijn zoon, Wendelmoed.
En natuurlijk ook bij Wilhelmina, Xara en Witje.
eten uit de hand
Ze ging wat spullen brengen, die zij en Pa Tok van Hoogendoorn hadden meegebracht voor mevrouw Wies.
Daarbij was ook een pot met gedroogde meelwormpjes.
En omdat die helemaal op waren geweest en de kleintjes dus nog niets te snoepen hadden gekregen die dag, kregen ze nu van mevrouw Wies wat van deze lekkernij aangeboden.
Op haar hand, dat ziet u goed. Mevrouw Wies had Witje, die erg tam was, al geleerd om uit haar hand te eten, en omdat die meelwormpjes zó lekker zijn wilden Wendelmoed, Xara en Wilhelmina hun leven hier wel
goed gegroeid 
voor wagen. Zij eten nu dus ook uit de hand, maar alleen als het om meelwormpjes gaat.
Ziet u goed hoe groot Wendelmoed en Wilhelmina al zijn geworden? Ze krijgen een prima verzorging, dat is duidelijk. Xara groeit ook goed, maar zij is natuurlijk wat kleiner, omdat zij twee weken jonger is dan de anderen. Witje blijft een beetje hetzelfde, ik denk dat zij niet veel groter gaat worden.

Het is fijn dat Ma Tok en mevrouw Wies geregeld contact met elkaar hebben, zo kunnen Pippa en ik onze kinderen toch nog een beetje volgen.
Dat is helemaal niet gewoon, meestal ben je ze meteen uit het oog verloren nadat ze bij je worden weggehaald.
Ik ben benieuwd of we nog eens wat horen over Winnifred en Xander.
Ma Tok moet daarvoor contact opnemen met Hoogendoorn, ik zal haar vragen om dat over een tijdje te doen, dan is ons moederhart helemaal gerust.

3 opmerkingen:

  1. Ma Tok, ik zou er als ik u was nooit aan beginnen, aan dat eten uit de hand. Want voordat u het weet bent u vervolgens uw kunstheup kwijt en dan moet Pa Tok al uw taken overnemen. En we weten allemaal wat daar dan van terecht komt, toch? Nou dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je moet wel uitkijken aan wie je eten uit je hand aanbiedt! Wendelmoed pikte zo gretig dat hij flink in mijn hand pikte. De gulzigerd! Ook proberen ze meelwormen of andijvie uit elkaars snavel te trekken. Het komt zeker dat ze op in de groei zijn, dat ze zo'n honger hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan geen kwestie van honger zijn, mevrouw Wies, de kleintjes krijgen eten genoeg bij u. Meer van de lekkere trek, denk ik, de snoepdozen!

      Verwijderen