donderdag 30 juli 2015

Broer en halfbroer


Wiske:
Ma Tok heeft mij persoonlijk bij zich geroepen om mij iets fijns te vertellen.
Ze zei dat ik het maar aan mijn moeder Maria en aan Pippa en alle anderen moest doorgeven, dan zou zij het aan de mensen vertellen.
Hiermee bedoelde zij de mensen, die de verhalen van de familie Tok lezen.
U begrijpt dat ik mij zeer vereerd voelde.
Wiske en haar broertje Winnifred
En dit is wat zij aan mij vertelde.

Ma Tok heeft contact gezocht met Hoogendoorn, om te horen hoe het ging met mijn broer Winnifred en mijn halfbroertje Xander, die zij en Pa Tok naar Stolwijk hadden gebracht een poosje geleden.
Weet u het nog?
Winnifred en Xander waren daar in een hok gezet met mooie chabo hennetjes van ongeveer hun leeftijd.
Omdat de jongetjes er nogal mooi uitzagen dachten de mensen bij Hoogendoorn dat zij een goed kans maakten om snel verkocht te worden.
En wat blijkt nu?
Winnifred en Xander bij Hoogendoorn
Ze zijn inderdaad allebei al verkocht! Ze zijn uitgekozen door een particuliere koper en ze lopen nu heerlijk in iemands achtertuin rond, met hun eigen harem.
Dat is natuurlijk geweldig nieuws!
Ik ben heel blij dat ik dat aan mijn broedmoeder Maria en aan de broedmoeder van Xander, Pippa, mag vertellen.
Wat zullen zij blij zijn!
En Laza, die de vader van ons allemaal is, dus ook van Winnifred en Xander, zal ook wel
Maria en haar 4 W's
opkijken dat zijn zoons het zo goed doen allemaal.
Ik herinner me nog heel goed dat mama Maria met ons vieren, Wendelmoed, Wilhelmina, Winnifred en ikzelf, Wiske dus, voor het eerst bij het nieuwe huis gingen kijken toen wij in de tuin mochten lopen.
Wat vonden wij dat spannend!
En nu ben ik de enige die nog hier woont, de andere drie zijn allemaal de wijde wereld in getrokken. Zelfs de kleine Xander en Xara zijn weg.
Nu denkt u misschien dat ik jaloers ben op de andere kuikens, omdat die zover hebben mogen reizen. Maar dat is helemaal niet zo, hoor, ik ben nog steeds heel blij dat ik hier mocht blijven wonen bij mijn broedmoeder Maria, mijn echte moeder Keetje, mijn vader Laza en mijn oma Desiree.
Ik ben trots op onze Tok familie en ik wil graag altijd hier in de Tok-tuin blijven wonen.

2 opmerkingen:

  1. Lekker de enige Benjamina zijn is inderdaad helemaal niet verkeerd! Laat je maar lekker verwennen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen