zaterdag 18 juli 2015

Verhuizing in het oosten (3)


Keetje:
Ik zou laten zien hoe het bijzondere plekje van Wyanda eruitzag.

Wyanda in een kattenbak
Hiernaast kunt u het bewonderen.
Ziet u wat het is waar zij in zit?
Inderdaad, het is een kattenbak.
Wat Wyanda daar precies zo in aantrok weet niemand, misschien denkt zij dat het een heel groot legnest is.
Het is in elk geval een mooi gezicht, vind ik.
Ik heb niet gehoord of er ook een kat is komen kijken terwijl Wyanda daar zo lekker lag.
Mevrouw Ali heeft namelijk ook katten, maar dat had u vast al begrepen, anders had er geen kattenbak in haar huis gestaan.

De dochter en schoonzoon van mevrouw Ali kwamen de volgende dag terug om het nieuwe hok af te maken. Na nog heel wat werk zat het dak er eindelijk ook op en toen was het klaar.
En ik moet toegeven: het ziet er prachtig uit!
Wat een fraai ontwerp, en ook zo mooi afgewerkt.
Die dochter en schoonzoon zijn ware kunstenaars.

het nieuwe hok helemaal klaar
U mag een foto zien van dit bouwwerk, kijkt u maar hiernaast.
Is het niet schitterend?
Het is dat wij net een heel fijn nieuw huis hebben, anders zou ik er jaloers op worden.
Het heeft zelfs een trapgevel!
En een fijne grote ren, zodat ze heerlijk buiten kunnen zijn, al lopen ze dan niet vrij rond.

Tja, en nu het hok helemaal klaar was had mevrouw Ali geen reden meer om te wachten met de aanschaf van een paar zijdehoenders, die konden er nu best bij, er was ruimte genoeg.

de nieuwe zijdehoenders
Dus toog zij op weg naar de plek,
waar ook Wyanda en Dotta vandaan kwamen en toen zij weer thuiskwam had zij een kattenmand bij zich, met daarin
twee mooie sneeuwwitte zijdehoenders.
Zijn ze niet prachtig?
Hun veren zijn speciale veren, de weerhaakjes ontbreken, zodat de veren meer lijken op haren. Ze voelen heerlijk zacht aan.
Ook hun poten zijn "behaard" en ze hebben een kuif op hun kop.
Ik persoonlijk vind ze erg mooi, vooral ook omdat zij, net zoals ik, een mooie kuif hebben.
Nu ben ik nog heel benieuwd naar hun namen.
Sneeuw en Witje misschien?
En zou het een tweeling zijn, net als onze Geertruien?
Dat hoop ik niet voor mevrouw Ali, want dan is de kans op allerlei ondeugende streken erg groot.


Ik denk dat deze twee dames zich snel zullen aanpassen aan de andere hennen.
Het hok is tenslotte voor iedereen nieuw, dus er is geen sprake van indringers in een bestaand hok.
Mevrouw Ali, gefeliciteerd van ons allemaal hier in de Tok-tuin, met uw mooie hok en uw nieuwe hennen. Wij hopen dat u en de kippen er lang plezier van zullen beleven.

4 opmerkingen:

  1. Veel plezier met zulke mooie kippen! Hopelijk leggen ze veel eitjes! 🐔

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met deze villa, Ali! En veel geluk met de nieuwe kipjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, het hok is inderdaad prachtig gemaakt! Succes en veel plezier met de nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een kippenhok met een trapgevel, heb je nou ooit...

    BeantwoordenVerwijderen