vrijdag 27 februari 2015

Blijdschap in het oosten (2)


Maria:
Omdat er een vervolg is op het verhaal van gisteren mag ik dat ook vertellen van Ma Tok.
Er is namelijk een soort van wondertje gebeurd in het oosten, bij de kippen van zus Ali.

het eerste wyandotte ei
Als u naar de foto kijkt zult u het al wel begrepen hebben, denk ik.
De twee nieuwe hennen, de Wyandottes, zijn net twee dagen bij de eenzame kuifkip en nu heeft één van de twee nieuwen al een ei gelegd!
Dat betekent dat de nieuwen zich op hun gemak voelen en dat ze gezond zijn.
Dus dat is fantastisch nieuws!
Ik heb nog niet gehoord of zus Ali haar kippen nu ook een naam gaat geven.
Dat zou voor mij wel prettig zijn, dat praat makkelijker. Als zij geen namen wil geven vraag ik aan Ma Tok of zij voor elke hen een naam wil verzinnen, zij kan dat goed.
Ik ben nu heel erg benieuwd geworden naar de gevoelens van de kuifkip. Misschien kan zus Ali daar iets over vertellen aan Ma
      Tok. Ik denk dat het met haar nu ook wel
      beter gaat nu ze niet meer alleen is.


















Op de foto's hierboven ziet u Wyandottes die erg lijken op de nieuwe kippen van zus Ali. Deze foto's zijn overgenomen uit de kippenencyclopedie, omdat de kleuren hierop duidelijker te zien zijn dan op de foto bij het vorige verhaal, die is genomen door het gaas van het hok heen. Dit zijn dus niet de echte nieuwe kippen die nu bij de kuifkip zijn komen wonen. Als de hennen op deze foto's niet de juiste kleuren hebben hoort Ma Tok dat graag van zus Ali. Ik zal het dan weer aan u doorgeven.
Vindt u ook niet dat de kleuren van de witte hen erg lijken op die van mij? Ik voel me nu eigenlijk een beetje verwant aan haar.

Ik hoor net van Ma Tok dat de mevrouw van het Katblad al roepnamen heeft verzonnen voor de oostelijke kippen, nl. Kuifje, Wyanda en Dotta.
Ik vind het prachtige hennennamen!
En nu maar hopen dat zus Ali het hier mee eens is.

3 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend ei! Zo mooi blank van kleur en perfect van vorm!
    Proficiat, Ali!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat u weer in staat bent om de belevenissen van de familie Tok te lezen, mevrouw Katblad!

      Verwijderen