vrijdag 20 februari 2015

Trotse familie

Keetje en Desiree aan het ontbijt
Nadine:
Kijkt u nu toch eens naar de foto hierboven. Is het niet erg? Keetje staat gewoon met haar ene poot ín de schaal met eten. Dat hoort toch niet?
En het wordt nog erger, kijkt u maar:


Ziet u het? Ze staat met allebei haar poten in het eten. Desiree is bescheiden en netjes aan het ontbijten, maar Keetje? Het is vreselijk!
En als u dacht dat dit alles was: Nee, helaas, kijkt u maar verder:


Gewoon met allebei haar grote voeten midden in de schaal! En ze staat nog niet eens stil ook, nee ze schoffelt alles door elkaar. Waarschijnlijk in de hoop een extra lekker vlokreeftje te vinden.

ontbijt vóór Keetje erbij kwam
Hier ziet u hoe wij, normale hennen, ontbijten. Desiree, Pippa, en ik dus. Odette heeft haar krop al vol. Vlak nadat deze foto was genomen kwam Keetje erbij.
Met de vreselijke foto's tot gevolg.
U mag best weten dat ik me nu schaam dat ik bij deze familie hoor. De familie waar Keetje ook bij hoort. De familie Tok, dus. Terwijl ik juist altijd zo trots was op mijn naam. Ik kan wel huilen. Hoe moet dat nu verder? Moet ik dit tegen Laza vertellen? Of er met Desiree over praten? Ik weet het echt even niet.

het gesprek
Maar toen zag ik Keetje lopen en ineens wist ik wat ik moest doen: Ik moest het tegen haarzelf zeggen, dat ze zich netter moest gedragen. Dat ik me schaamde om zo bij de familie Tok te horen. En dat heb ik gedaan.
Keetje was eerst helemaal verbaasd, ze wist niet waar ik het over had, maar toen ze even had nagedacht begon het haar te dagen. Ze kreeg rode lellen van schaamte en ze zei dat ze even helemaal niet had nagedacht, omdat het allemaal zó vreselijk lekker was geweest. Ze heeft beloofd dat ze zich de volgende keer zal gedragen als een waardig lid van de familie Tok. En ze bedankte mij dat ik niet naar Laza was gegaan met mijn klacht, maar dat ik het tegen haarzelf had gezegd.
En nu zijn we dikke vriendinnen en we zijn allebei weer trotse familie Tok leden. Hoera!

1 opmerking: