donderdag 12 februari 2015

Onbetamelijk voorstel


Desiree:
Een paar dagen geleden zei Laza Rus dat hij alweer zin had in de lente.
Nou, dat hebben we gemerkt.
Hij is ineens weer vreselijk bezig om ons, zijn dames zal ik maar zeggen, te bespringen.
Hij rende zelfs achter MIJ aan.
Is hij nu helemaal een veertje belazerd?
Pippa
Dat hij zo'n leuk jong ding wil treden kan ik goed begrijpen, maar zo'n oud omaatje als ik ben?

Maria

















Ik moest nota bene hard rennen om hem te ontlopen!
Laza moet het maar bij zijn eigen soort houden, vind ik. Zo'n Chabootje als Pippa, Maria, Nadine of Odette, bedoel ik dan.Vera en Vita kan hij beter ook niet proberen, die zijn een maatje te groot voor hem. Of hij moet een keukentrapje meenemen.

Odette
Nadine
















Wij, kuifhoenders, kunnen qua maat wel, al moet hij behoorlijk zijn best doen, maar wij komen allemaal een beetje op leeftijd.
De Geertruien hebben nooit veel belangstelling voor Laza gehad, zij zijn meer van de feministische kant, zal ik maar zeggen.
En Keetje? Ja, zij zou misschien nog kunnen. Maar IK?
U zult wel begrijpen dat ik Laza eens flink heb toegesproken toen ik was uitgehijgd van het rennen. Laza heeft mij toen verteld dat hij mij juist als eerste had uitgekozen omdat hij mij zo'n prachtige statige dame vindt. Hij had gedacht dat ik het wel een eer zou vinden om vooraan te staan in zijn rij. Ik heb dat maar als een compliment opgevat, maar ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik er te oud voor ben, al zie ik er dan nog goed uit.
Ik hoop dat hij dit goed in zijn oren heeft geknoopt, want als hij het weer probeert pik ik hem in zijn kam, daar kan hij kukeleku op zeggen.

2 opmerkingen:

  1. Kukeleku zegt hij sowieso toch wel. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd al gedacht dat de dames Geer lesbo's waren. Net als het schaap Veronica trouwens, maar dat is nooit bewezen.

    BeantwoordenVerwijderen