woensdag 11 februari 2015

Chagrijn in de tuin



Geertrui met de bult
Vera:
Geertrui heeft u al verteld over de nieuwe bult op haar voet. En ze heeft ook gezegd dat ze hoopt dat die bult weer weg is voordat Ma Tok beter is. Ik gun haar dat graag, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het zou mij verbazen als dat inderdaad gebeurde, hoewel je het nooit weet. De bult is namelijk al vanzelf een beetje open gegaan, dus misschien komt de troep er wel zo uit.
Nu is Geertrui nogal eigenwijs. Dus toen ik tegen haar zei dat ze een beetje voorzichtig moest zijn met die voet en dat ze hem zo vaak mogelijk moest wassen om het vuil uit de bobbel te houden, liep ze een beetje boos weg.
Ze keek nog even pissig om naar mij, maar daar trok ik me natuurlijk niets van aan.
Geertrui en Keetje
Geertrui kwam Keetje tegen en die kreeg ook nog een snauw van haar. De arme Keetje begreep hier natuurlijk niets van en ze vroeg aan Geertrui wat ze fout had gedaan.
Keetje









Geertrui gaf haar niet eens antwoord en ze liep bot door, Keetje totaal verbouwereerd
zus Geertrui in gesprek met Desiree en Keetje
achterlatend.
zus Geertrui en Desiree
Keetje ging toen maar even naar Desiree, die bij de ren bezig was met scharrelen. Ze vroeg de wijze hen of zij wist wat er met Geertrui aan de hand was. Zus Geertrui, dus die zonder bult op haar voet, kwam er bij toen ze haar naam hoorde. Zij vertelde dat haar zus een beetje genoeg had van het gepraat over haar voet en dat zij daarom nogal onhebbelijk kon
overkomen. Keetje moest zich er maar niet teveel van aantrekken. Keetje vrolijkte hier gelukkig weer van op en zus Geertrui beloofde dat zij haar zus tot de orde zou roepen, omdat de andere hennen er ook niets aan konden doen dat zij wat aan haar poot had.
Ik denk dat zij dat heeft gedaan, want even later kwam de knorrige Geertrui haar excuses aanbieden aan Keetje voor haar botte gedrag. Keetje sloot direct weer vriendschap met Geertrui en toen was alles weer in orde. En Desiree heeft daarna nog even naar de voet van Geertrui gekeken en ze zei dat het goed was dat de bult was open gegaan, en dat ze het een beetje open moest houden door veel in het water te gaan staan met die plek.
alles is weer koek en ei (nou ja, bloemkool)

"O", zei Geertrui toen verschrikt, "dat zei Vera ook al tegen mij, haar heb ik ook afgesnauwd". En ze kwam mij ook haar excuses aanbieden.
En toen we even later bloemkoolbladeren kregen van Ma Tok kreeg ik een extra groot stuk van Geertrui en ging zij braaf met haar voet in de plas staan.
En nu maar hopen dat het helpt.


3 opmerkingen: