woensdag 17 december 2014

Blauwe, groene en paarse kippen?

Odette vertelt
Odette:
Het is nog steeds nat in de tuin en ik vond nog een verdwaald stukje bloemkool vanochtend. Het was lekker fris gebleven door de regen, dus ik heb er lekker van gegeten. De anderen gingen liever van het eivoer snoepen, dus ik had het hele stuk voor mij alleen.

We hadden het pas over de kleuren, die een kip kan hebben. Nu schijnt er iemand gevraagd te hebben of er ook blauwe, groene en paarse kippen bestaan.

blauwe krulveer chabo hen

Voordat u om deze vraag gaat lachen en zo eigenlijk die persoon, die het vroeg, gaat uitlachen, wat ik op zich al heel onbeleefd
vind, zal ik u vertellen dat het helemaal niet zo'n rare vraag is.

De kleur van de hen op de foto hiernaast heet namelijk blauw; iedereen kan zien dat het eigenlijk grijs is, maar net als bij het kattenras de Blauwe Rus heet dit grijs blauw.
Mooie kleur, vindt u ook niet?




roodporseleinen chabo hen
chocolade chabo hen



De kleur van de hen op de foto rechts hiernaast doet u vast het water in de mond lopen: chocolade.

En op de foto links ziet u de kleur rood porselein, ook erg fraai.




Ik kan nog een heleboel meer kleuren noemen en foto's laten zien, maar dan wordt dit wel een erg lang verhaal en ik weet niet of u dat kunt waarderen.
Als u nog meer wilt zien op dit gebied moet u maar reageren op dit verhaaltje, dan zal ik aan de vrouw vragen of ik nog meer mag vertellen over onze kleuren; zij moet tenslotte al die foto's opzoeken en erbij plaatsen.
De foto's van de kippenkleuren komen allemaal uit de kippen encyclopedie.

6 opmerkingen:

  1. Ik zou heel graag nog meer kleuren willen zien, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ook! Maar hoe zit het nu met die eieren? Alleen wit en bruin of ook andere kleuren misschien? Of was u daar nog niet aan toegekomen?
    Groetjes van Sjaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder van die verschillende kleuren eieren, dat wist ik niet. Leuk dus, weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik mis de groene kip nog. Of is die er niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ali: Echt groene kippen zijn er niet, er bestaat wel de kleur kaki, dat zou een soort groen moeten zijn, maar in werkelijkheid is dit een heel lichtgrijze kleur.

    BeantwoordenVerwijderen