zaterdag 27 december 2014

Laza Rus is en blijft de "grootste"

Laza Rus Tok
Zo mensen, ik zal ook weer eens wat van me laten horen.
Al dat onnozele gekakel de hele tijd, u zult wel hard toe zijn aan een wat serieuzer verhaal.
Nu we de kerstdagen weer achter de rug hebben zijn er heel wat kippen, kalkoenen en andere pluimvee-achtigen die opgelucht adem halen. U begrijpt vast wel waarom.
Ik heb nooit begrepen waarom er met kerst zo nodig een dier gedood en opgegeten moet worden door de mensen.
Volgens mij hebben ze niet veel begrepen van "Vrede op aarde".
eivoer, strooivoer, grit
vlokreeftjes
Wij hebben juist op de feestdagen echt feesteten gekregen van de vrouw.
Extra eivoer, lekkere gierststengels, gevriesdroogde vlokreeftjes en ook nog groente-afval.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat bij ons de vrede nu en dan ook aan een
zijden draadje hing als er
groente-afval
weer een lekker hapje werd geserveerd. Gelukkig zei de vrouw telkens dat we geen ruzie moesten maken, dat dat helemaal niet nodig was en dat er voldoende was voor iedereen.
We hebben heerlijk gesmuld met ons allen en toen de kleine mensjes, de kinderen, bij ons kwamen kijken werd het nog een keer feest; zij mochten ons nog een keer wat lekkers geven, omdat zij dat zo leuk vinden om te doen. Van mij mogen die twee meisjes wel vaker bij ons in de tuin komen.
En nu hebben de mensen weer andere feestdagen voor de boeg, zeggen ze. Er schijnt hard geknal bij te horen. Vorig jaar moet dat er ook geweest zijn; ik herinner me daar niets van, de vrouw zegt dat dat komt omdat de meeste knallen midden in de nacht plaatsvinden, als wij lekker op de stok in het veilige hok zitten. Nou, ze doen hun best maar met hun herrie, van mij mag het. Ik bescherm mijn dames wel als het te dichtbij mocht komen. Maar ik denk niet dat de knallers dat durven, zo dichtbij komen bij zo'n flinke haan als ik ben.
Laza als de GROTE BESCHERMER
En als ze het toch durven kom ik gewoon het hok uit en kraai ik zo hard als ik kan, daar kan geen geknal tegenop!

6 opmerkingen:

  1. De twee kleine mensjes hebben vandaag cakejes gebakken met behulp van de eieren van Vera en Vita! Ze willen dus vast nog wel eens wat lekkers komen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Laza is de stoerste haan die ik ken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe bedoelt u, mevrouw Inge, kent u dan nog andere hanen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij vinden dat gekakel best wel interessant, Laza! Dus niet zo hoogmoedig, he?

    BeantwoordenVerwijderen