zondag 28 december 2014

Sneeuw in 2014?

Odette
Toen ik gisteren uit het nachthok kwam waren de struiken in de tuin bedekt met een dun wit laagje. Desiree zei dat het had gesneeuwd in de nacht.
Voor mij was dit een teleurstelling, ik had me iets heel anders voorgesteld bij sneeuw, ik had gedacht dat alles, maar dan ook alles, wit zou zijn als het had gesneeuwd en nu waren het alleen de blaadjes aan de struiken maar die wit waren. Toen zei Desiree dat dit alleen maar een klein beetje natte sneeuw was en dat echte "droge" sneeuw wel alles wit maakt.
Gelukkig! Als het alleen maar zo'n klein beetje wit poeder was geweest zou ik er niet veel bijzonders aan gevonden hebben. Nu moeten we dus nog even wachten tot er van die echte "droge" sneeuw uit de lucht komt vallen.
sneeuw in de tuin, jaren geleden
Het ziet er nu nog niet uit zoals op de foto hierboven, dat kan nog wel even duren.
Het is trouwens wel erg koud buiten, vindt u niet? Koude wind, die overal doorheen blaast. Gelukkig hebben wij allemaal een goed donspak aan, dus wij kunnen er tegen. We moeten alleen uitkijken dat onze voeten niet teveel afkoelen. Als dat gebeurt gaan we even naar binnen om ons dons over onze voeten te laten zakken en dan zijn ze snel weer opgewarmd.
Zou er toch dit jaar nog een heleboel sneeuw komen? Van mij mag het wel, ik ben erg benieuwd hoe het er dan allemaal uit gaat zien in de tuin, op foto's is het toch altijd anders dan in het echt.
Odette filosofeert over sneeuw en schone lucht
Ik hoop wel dat de vrouw dan ook weer een paadje voor ons veegt voor het hok langs,anders worden onze voeten steeds koud en dan moeten we telkens naar binnen, dat schiet ook niet op.
Vera en Vita waren ook al een beetje opgewonden toen er vanochtend een klein beetje wit op de struiken lag. Zij hopen ook op een flink pak mooie droge witte sneeuw in de tuin. Zij hebben nog helemaal nooit zoiets gezien.
Ik geloof dat de meeste mensen sneeuw wel mooi vinden, maar alleen van achter hun ramen, terwijl ze in hun warme huizen zitten.

Dat vind ik toch een beetje slap van die mensen. Kom op, mensen, wees eens een beetje flink en ga lekker naar buiten, het is heel gezond om in de schoon gesneeuwde lucht te lopen. Dat heb ik tenminste horen vertellen, dat de lucht veel schoner is na een flinke sneeuwbui. De sneeuwvlokken nemen een heleboel vieze deeltjes uit de lucht mee naar beneden, dat vuil komt dan op de grond te liggen en de lucht is weer gereinigd, goed voor de longen. Het werkt vast wel als u er in gelooft, dan worden uw longen weer lekker schoon van het inademen van die schone lucht.
Of het allemaal waar is weet ik niet, maar het klinkt wel heel mooi, vind ik, en dat is ook wat waard.


5 opmerkingen:

  1. Ja, het is mooi weer om een wandeling te maken en als het dan ook nog zo goed is als jij schrijft dan is het dubbele pret. Maar pas op jullie pootjes, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kan Ina dan een paar warmte matjes in de hokken leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kippe sokken breien!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben nog wel wat bolletjes wol op zolder liggen, hoor! In prachtige kleuren ook nog! Even brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, mijn kipjes vonden er niks aan, zaterdag! Het was heel koud en de sneeuw was nat. Dan blijven ze liever binnen. Al is dat wel heel saai, zo'n dag binnen! Gelukkig zijn er 2 hokken, dan zijn ze wat minder geirriteerd.

    BeantwoordenVerwijderen