maandag 19 januari 2015

Doorzetten of emigreren?


Pippa vertelt
 Pippa:

Tot mijn grote schrik vertelde Ma Tok pas dat er sneeuw werd verwacht.
En sneeuw betekent kou.
En ik houd eigenlijk helemaal niet van kou, ik heb veel liever warmte, zoals in de lente en de zomer.
Nu ben ik wel benieuwd naar sneeuw, hoe de tuin eruit ziet als alles wit is. Dat lijkt mij een heel bijzonder gezicht.
Maar die kou, hè, die zou er niet bij moeten zijn. Het één schijnt echter niet zonder het ander te kunnen.
Gelukkig is het tot nog toe meegevallen.
Het schijnt in het noorden van het land wel gesneeuwd te hebben, maar dat is ver van ons bed. Ma Tok heeft ook verteld dat haar zus in het verre Nieuw Zeeland heeft geopperd dat zij, Ma Tok dus, sokjes voor ons zou moeten breien. En er zou zelfs een aanbod geweest zijn van een lezeres om hiervoor de wol te leveren, in vele verschillende kleurtjes.
Pippa
Pippa in gesprek met Laza, de baas
Dat is natuurlijk allemaal erg goed bedoeld en lief aangeboden, maar denkt u dat wij met sokken aan goed kunnen lopen? Wij hebben namelijk onze tenen nodig om te voelen waarop we lopen en we moeten ook ons evenwicht bewaren met onze tenen, die moeten wij goed kunnen spreiden. En omdat de sneeuw ook nog glad schijnt te zijn wordt het gevaar op onderuit gaan alleen maar groter.
Pippa overlegt met Desiree
Ik denk dat ik maar aan Ma Tok ga vragen of ze, als er echt sneeuw komt, een groot stuk van de tuin sneeuwvrij wil maken. Dan kunnen wij gewoon doorscharrelen zonder koude voeten te krijgen.
Ik heb hierover even met onze baas Laza Rus overlegd.
Hij vond sokken ook geen goed idee, maar dan vooral omdat het belachelijk zou staan. Daar hebben we dus niets aan.
Omdat Desiree de oudste en meest wijze hen hier in de tuin is heb ik het probleem ook nog aan haar voorgelegd. Zoals u op de foto kunt zien vond Desiree het ook niet handig om sokken te gaan dragen. Ze schudde tenminste meteen heftig haar kop. Zij zei dat het best meevalt, de kou van de sneeuw. Dat je voeten er na een tijdje heerlijk van gaan tintelen en dan zomaar ineens lekker warm worden.
Je moet dan wel even doorzetten, maar wij, als flinke hennen, kunnen dat best.
Ik hoop dat ik ook zo'n flinke hen zal blijken te zijn.

En mocht dat niet zo zijn:
Zus van Ma Tok in Nieuw Zeeland, geldt uw aanbod om bij u te komen logeren nog?


2 opmerkingen:

  1. Een verwarmde kunstgrasmat met levende wormen?
    Groet van tante Sjaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve tante Sjaan, als u nog zo'n mat over hebt zullen wij hem graag en onder eeuwige dank ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen