dinsdag 20 januari 2015

Lachen is gezond

Keetje vertelt
Keetje:

De kuif van Desiree is weer bijgeknipt. Die van mij was niet nodig. Ma Tok heeft eens goed van dichtbij gekeken en toen heeft ze besloten dat ik alles gewoon nog best kon zien. Al lijkt dat op deze foto misschien niet zo, maar dat komt omdat ik hier met mijn gezicht in de schaduw sta.
Dan lijkt het net alsof mijn ogen helemaal verdwenen zijn onder mijn kuif.
Ik vond het al onzin, toen Geertrui tegen mij kwam zeggen dat ik weer eens geknipt moest worden, en dat heb ik ook tegen haar gezegd. Maar zij was het niet met mij eens. Gelukkig bepaalt Ma Tok wanneer het knippen nodig is, zodat ik deze keer de dans kon ontspringen.
Keetje net na haar vergissing

Ik heb toen nog naar Geertrui's poot gevraagd, of die niet nog een keer moest worden behandeld en verbonden.
Ja, als zij zich met mij bemoeit doe ik het ook met haar.
Maar toen bleek dat ik de verkeerde Geertrui voor mij had, het was haar tweelingzus. Sloeg ik nog een flater ook.
En toen dacht zij helemaal dat mijn kuif voor mijn ogen hing.
Maar die vergissing kwam alleen maar omdat zij zo verschrikkelijk veel op elkaar lijken, dat heeft niets met een te ver uitgegroeide kuif te maken.
Ma Tok kan hen ook niet uit elkaar houden, dat zegt toch genoeg?


Geertrui en Geertrui, wie is wie?
Kijkt u nu eens naar de foto hiernaast.
En dan vraag ik u of u op deze foto kunt
zeggen welke Geertrui degene met de zere poot is.
Nee, dat kunt u ook niet, dat weet ik zeker.

Die twee meiden zijn trouwens weer telkens bezig om iedereen voor de gek te houden, en dan vooral Laza Rus.
Pas had de ene Geertrui met een heel ernstig gezicht een ingewikkelde vraag gesteld aan hem.
Laza keek erg moeilijk, alsof hij diep moest nadenken. Hij was duidelijk zeer vereerd dat zij hem zo'n ingewikkeld probleem voorlegde.
Hij moest hier even over denken, zei hij en hij deed zijn ogen hiervoor dicht.
Geertrui ging toen snel achter hem zitten en de andere Geertrui nam haar plaats in.
Laza en de Geertruien
Laza deed zijn ogen weer open en hij ging met een wijs gezicht de vraag van haar zus uitgebreid beantwoorden.
Deze andere Geertrui, die nu dus vóór hem stond, deed heel verbaasd en vroeg aan Laza waar hij het over had. De eerste Geertrui kwam toen, heel toevallig, achter hem vandaan.
Ik weet niet of Laza helemaal begreep dat hij ertussen genomen was, ik denk dat hij dacht dat hij per ongeluk de verkeerde Geertrui had geantwoord.
Maar wij hebben wel allemaal gelachen, wij hennen begrepen best dat de Geertruien dit expres zo hadden geregeld.

Wij weten wel dat wij zelf het volgende slachtoffer van de zussen kunnen zijn, maar ook dan kunnen wij er de lol wel van inzien, wij houden wel van een geintje.
En wat is er nu leuker dan lachen om jezelf?


2 opmerkingen:

  1. Wat een lolbroeken die Geertruis! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een keet daar bij jullie hok, Keetje! Tweeling Trui houdt de boel wel vrolijk bezig!
    Maar even terzijde..... is die Laza echt een beetje dom? Of misschien wel heel erg dom? Misschien wel zelfs een tikkie achterlijk? Koning Laza, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen