zaterdag 10 januari 2015

Toch familie-uitbreiding?



Desiree
Ik heb gehoord dat er mensen zijn, die de vrouw "Mevrouw Tok", of zelfs "Ma Tok" noemen.
Daarom heb ik aan de vrouw gevraagd wat ze daarvan vindt.
Want misschien vindt ze dat wel helemaal niet leuk, ze heet tenslotte niet echt zo.
En als ze ook Tok genoemd wordt, net als wij, zou dat kunnen betekenen dat de mensen haar een kakelende kip vinden.
De vrouw heeft mij helemaal gerustgesteld.
Ze zei dat ze vooral "Ma Tok" een erenaam vindt. En dat ze graag bij ons hoort, al is ze dan geen hen.

overleg Desiree en Keetje
Ik heb het meteen tegen Keetje verteld. Zij was ook erg blij om dit te horen.
En wij hebben toen samen besloten om tegen alle tuinbewoners te vertellen dat de vrouw voortaan "Ma Tok" heet.

alle tuinbewoners bij elkaar in vergadering
We hebben iedereen bij elkaar geroepen, dat kon mooi, we hadden toch net lekkers gekregen, dus we waren allemaal aan het snoepen, dicht bij elkaar.
Toen heb ik, Desiree, als oudste, wijze hen, dit bekend gemaakt.
Zoals u zult begrijpen waren alle hennen en ook Laza Rus heel blij om dit te horen.
We hebben met elkaar gejuicht!
Dus als u in de buurt van onze tuin woont en u hebt druk gekakel en gekukel gehoord, dan kunt u er zeker van zijn dat u ons hebt horen juichen omdat we allemaal zo blij waren.
Vita gaat juichen op de ton
Vita ging zelfs helemaal op een voerton staan om extra hard te kunnen kakelen. Even later sprong zij op de grootste ton en ging Vera op de lagere ton staan en toen hebben ze samen een partijtje gezongen, zo blij waren ze.
En Laza heeft gedanst!
Dat was voor de vrouw, eh, voor Ma Tok, bedoel ik natuurlijk.
Ma Tok kwam kijken wat er aan de hand was, omdat we zoveel lawaai maakten, ze was bang dat er een vreemde kat in de tuin was gekomen en ze wilde die komen wegjagen.

Toen ik vertelde dat wij aan het juichen waren omdat zij nu echt bij onze familie Tok hoorde dacht ik dat ik iets nats uit haar ogen zag lopen, maar dat kan een vergissing zijn geweest.
Mensen zitten anders in elkaar dan kippen, dat weet ik, en zij reageren ook anders als ze blij of verdrietig zijn. Ik heb haar gevraagd of zij nu verdriet had, omdat ik wel eens heb gehoord dat er dan bij mensen water uit hun ogen komt. Maar ze stelde me gerust en zei dat dit ook wel eens voorkomt als mensen heel erg blij zijn, en dat dat nu het geval was.
Gelukkig!

Zo hebben wij, mede dankzij u, de lezers, toch een familie-uitbreiding, en dat niet door een hanenei.
De familie Tok telt nu twaalf leden, Ma Tok hoort er echt bij!

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, Ma Tok! Zeker een hele eer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er plaats voor Pa Tok?
    Tante Tok in Nieuw Zeeland?
    Haha toktok

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij willen toch wel even weten hoe de haarfabrieken over dit alles denken... Voelen ze zich niet buitengesloten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het aan de katten gevraagd en zij voelen zich nog steeds zeer superieur t.o.v. de kippen, dus dat zit wel goed. De katten zitten tenslotte een groot deel van de dag op schoot en in de nacht liggen ze om de beurt op bed, dat hebben zij weer vóór op de kippen. Ik ben tenminste niet van plan om in het kippenhok te gaan slapen.

      Verwijderen
  4. Wij willen graag alle betrokken haarfabrieken ondervragen. U kunt wel zoveel zeggen!
    We kunnen ons bovendien nog heel goed herinneren dat u wel degelijk een keer een heuse poging deed om te gaan overnachten in het kippenhok, we hebben dat met eigen ogen gezien. Dus blijven wij zeer wantrouwend, dat zult u snappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu geen oude koeien uit de sloot halen, Mevrouw Katblad!
      En u bent van harte welkom om alle katten te komen interviewen.

      Verwijderen
  5. Had u misschien toevallig al een lift laten aanleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat niet, maar er zijn op dit moment twee stevige bouwvakkers aan het werk beneden, die willen u vast wel even naar boven dragen. Dus grijp uw kans..

      Verwijderen