zaterdag 16 mei 2015

Eng of fijn?

Nadine:
Wij wachten op onze verhuizing, de één wil liever vandaag dan morgen, de ander wil graag nog even uitstel.
Ikzelf behoor tot de laatste groep. Waarom? Omdat ik niet zo houd van verandering. Eigenlijk vind ik het een beetje eng om zomaar naar een heel ander huis te gaan. Het is gelukkig wel hier in de Tok-tuin, maar toch...
Ons oude hok is zo lekker vertrouwd.
Ik begrijp best dat er iets gedaan moest worden aan het probleem van het te klein worden van ons nachthok en ook dat Laza niet bij ons kon blijven slapen in het weekend, maar toch vind ik het eigenlijk stiekem helemaal niet fijn.
Maar dat durf ik niet hardop te zeggen, want de meeste anderen zijn reuze enthousiast. Zelfs de oude Desiree wil graag in het nieuwe huis gaan slapen.
Ik heb eens door de openstaande deur naar binnen gekeken en ik vind het er zo
Vera en Vita
wit en stil uitzien allemaal.

Ik ben met Vera en Vita gaan praten, omdat zij als laatsten een verhuizing hebben meegemaakt.
Zij waren het met mij eens dat zoiets best stressvol kan zijn, maar hun verhuizing had als resultaat dat zij een heel fijn leven kregen hier in de tuin.
En zij vertrouwen Ma Tok, dus als zij zegt dat de verhuizing goed voor ons is, dan is dat ook zo, al zullen wij allemaal even moeten wennen.
Toen Vera en Vita begonnen over de twee nieuwe te redden
wijze Desiree
legkippen, die Ma Tok al heeft "besteld", begon ik mij een beetje te schamen. Want voor die kippen is het allemaal veel stressvoller dan voor mij.
Zij weten helemaal niet waar zij terechtkomen, als ze bij "Red een legkip" worden opgehaald en in een auto worden gezet.
Bovendien kan Ma Tok alleen maar twee nieuwe kippen een fijn leven geven als wij naar een groter huis gaan. In het oude hok zouden zij er zeker niet bij passen. En toen kwam Desiree er ook bij staan. Zij zei dat Ma Tok het nieuwe huis nog veel gezelliger ging maken met etensbakken en een drinktoren, dan zou het er niet meer zo wit en stil uitzien.
Bovendien maken wij er natuurlijk in no time een heerlijke rotzooi van, dan is het meteen gezelliger binnen.
Hierdoor ben ik gerustgesteld, het zal allemaal niet zo'n vaart lopen. En we gaan lekker met ons allen daar wonen, dus ik ben niet helemaal alleen in ons nieuwe huis.
Hè, als ik er zo over nadenk begin ik er zowaar zin in te krijgen.
Zou Ma Tok snel klaar zijn met wat zij nog wil doen voordat wij er in mogen trekken?

2 opmerkingen: