maandag 25 mei 2015

Huisbezoek


Odette:
U ziet mij hier voor het hok van Maria, op de achtergrond is zij te zien in de ren, waar zij nog steeds niet uit mag, omdat haar kleintjes nog niet groot genoeg zijn voor de tuin.

Maria en haar kinderen
Ik ben een poosje bij Maria op bezoek geweest, omdat zij het zat begint te worden om opgesloten te zijn. Ze had dringend behoefte aan een luisterend oor, en dat oor wilde ik haar best even lenen.
Toen zij was uitgeklaagd over haar drukke kinderen hebben we het ook nog even gehad over de twee nieuwe tuingenoten, Yvonne en Yvette.
Maria heeft hen nog niet goed kunnen zien, maar zij weet wel dat ze wit zijn en daar is zij blij om. Net als ik vindt zij wit de mooiste kleur voor een kip.
Wij zijn benieuwd hoe Yvonne en Yvette denken over de
de witte kippen vóór de komst van Yvonne en Yvette
kleurslagen, want zo heet dat, van kippen.
Op de foto hiernaast ziet u alle witte hennen van de familie Tok. Dat was voordat Yvonne en Yvette hier kwamen wonen.
Nu zijn er dus zes(!) witten.
Wij zijn dik in de meerderheid.
Ik heb al van Nadine gehoord dat zij het niet erg meer vindt dat de nieuwe kippen wit zijn en niet bruin. Dat is heel fideel van haar.
En eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit welke kleur wij hebben, wij zijn hier allemaal van harte welkom en we hebben
 Laza Rus, dansend voor Vera en Vita bij hun komst
het hier fijn.
Laza heeft al even naar binnen gekeken bij Yvonne en Yvette, maar ik denk dat hij het toen nog te druk had met zijn eigen verhuizing en die van zijn dames om echt aandacht aan zijn nieuwe vrouwen te kunnen schenken. Dat gaat vast nog een keer komen. Ik hoop dat hij dan ook weer gaat dansen voor hen, net zoals hij dat voor Vera en Vita heeft gedaan toen zij hier net waren aangekomen. Als hij dat gaat doen zal ik u dat zeker vertellen. Ik hoop dat Ma Tok dan ook weer foto's van hem maakt, het is zo'n prachtig gezicht.

Wij hebben toen wel allemaal stiekem om hem gelachen, maar eigenlijk was het wel heel schattig, zoals hij Vera en Vita verwelkomde in zijn harem. Als hij zijn dansje weer gaat uitvoeren zullen wij niet lachen, dat beloof ik u met mijn vleugel op mijn hart.

2 opmerkingen:

  1. Mist er nu een fraaie struik in de tuin of lijkt dat maar zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, mevrouw Katblad, dat hebt u goed gezien. Helaas was één van de rododendrons overleden, zodat ik hem heb moeten verwijderen. Gelukkig bloeit de overgebleven struik nu volop, zodat we toch iets moois hebben om naar te kijken.

      Verwijderen